Mindfulness vervolg

Mindful zijn is niet moeilijk. Jezelf eraan herinneren is lastiger

Als je herkent dat je je na een basistraining heilig had voorgenomen de oefeningen te blijven doen en in het dagelijks leven toe te passen en toch…..merk je dat het na verloop van tijd niet zo makkelijk is; of je herkent dat er telkens wel iets anders is waar je aandacht naartoe gaat en je voor je het weet weer in je oude patronen vervalt van hollen en vliegen en je automatische piloot weer de hele dag aanstaat. Dan is een van de vervolgmogelijkheden bij Wings & Footprints misschien iets voor jou.

Mindfulness vervolgtraining: een training van zes weken waarbij we ons vooral richten op (zelf)compassie als sleutel tot vrijheid. Er zal ook geput worden uit de rijkdom die de Boeddhistische geschriften ons bieden om onze mindfulness beoefening te verdiepen.

Mindfulness en compassie: eveneens een zes weekse vervolgtraining vooral gericht op (zelf)compassie. Het blijkt voor veel mensen erg lastig te zijn om gewoon wat vriendelijker voor zichzelf te zijn, terwijl het geven aan anderen veel makkelijker lijkt. Hier zitten dikwijls patronen uit een ver verleden achter. Aan de hand van veel oefeningen in (zelf) compassie en psychologische handvatten vanuit het Boeddhisme leert men deze toch zeer natuurlijke kwaliteit van de mens te ontwikkelen. Lees meer over deze training op deze pagina.

Mindfulness stilteochtend/dag: Wings & Footprints organiseert regelmatig stilte dagen/ochtenden. Regelmatig een ochtend of dag in stilte doorbrengen, kan helpen wat meer in balans te komen. Meer informatie op de pagina Stiltedagen of ochtenden

Zen / Vipassana / metta meditatie: Momenteel alleen onlilne wekelijks te volgen op de dinsdagavond. Instromen is altijd mogelijk. Het zijn meditaties waar soms een thema besproken en bemediteerd zal worden. En er is vooral veel ruimte voor stilte. Zie voor meer info de pagina Zenmeditatie

Zie voor exacte data, locatie en tarieven de agenda.

Een complete folder van Wings & Footprints kan je hier downloaden